Letní příměstský tábor Detektivové 2023

1. den – po celý týden jsme měli krásné, dokonce velmi horké počasí. I přesto jsme stihli spoustu věcí, mezi nimi i rozluštit záhadu zmizelého jihlavského ježka. 12 detektivů se dozvědělo, že symbol města Jihlavy zmizel. A oni byli povoláni, aby vypátrali pachatele a s ním i ježky, které ukradl. První stopy vedly po památkách Jihlavy, u kterých detektivové luštili zapeklité šifry. Prvním místem bylo jihlavské podzemí – absolvovali jsme zde i zajímavou prohlídku. Další šifry pak byly na místech jako Brána Matky Boží, střed města nebo kostel sv. Jakuba. Ze všech vyluštěných šifer jsme se dozvěděli následující indicie – Kde se vlaky potkávají, Havlíčkova ulice, Domeček pro auta, 1893. To nás navedlo, že se jedná o garáž u hlavního vlakového nádraží. Oběd jsme měli u Hranaté koule, výbornou polévku a řízek s bramborem. A stihli jsme také pár her jako ocásky, pašeráky a podobně.

2. den – ráno nás čekala šifra – matematická – kde jsme zjistili telefonní číslo na katastrální úřad. Po zavolání nám pan úředník sdělil jméno majitele garáže, jeho adresu a také nám řekl zajímavou informaci, že si tento majitel nahlásil jako své trvalé bydliště chatu u cyklostezky mezi Bransouzemi a Dolním Smrčným. Informace jsme předali podplukovníkovi a mezitím jsme pomocí indicií sestavovali identikit pachatele a zjišťovali o něm důležité informace, aby policie měla co nejvíce zpráv. Dopoledne jsme proložili hrami – mrazík, skokanda a další. A pak už jsme vyrazili do klubovny, kde nás čekal oběd – zapečené těstoviny. U řeky jsme se rozhodli dát si challenge a přejít na druhou stranu vodou pod splavem – nohy narážely na kameny, někdo se trošku smočil, ale dali jsme to a protože bylo vedro, ani nám trocha mokrého oblečení nevadila. Po obědě jsme si dali klidovou činnost – malovali jsme skleničky na památku a pak hráli Živé člověče a Pepíčku pípni – velmi oblíbené hry.

3. den – dnes nás čekal celodenní výlet do Humpolce – kde jsme měli objednané bloudění v kukuřičném bludišti. Vyrazili jsme autobusem a pak kousek pěšky. V bludišti děti hledaly barevná písmena, ta jim pak dala dohromady tajenku, za kterou získali krásný odznáček. Protože bylo opravdu horko, museli jsme se před odjezdem osvěžit točenou humpoleckou zmrzkou. Toasty, které jsme měli dnes s sebou k obědu, v nás zmizeli dřív, než přijeli autobus.

4. den – Ráno přišla zpráva, že policie prozkoumala námi uvedenou chatu a zjistila, že majitel zde opravdu bydlel, nyní ale v místě není, ale schoval zde klíče potřebné k otevření jeho garáže. Úkol byl jasný, vypravit se vlakem na určené místo a podle fotografií dohledat tři klíče. Mise byla úspěšná, a protože jsme byli venku, rovnou jsme si uvařili také oběd v kotlíku na ohništi. Někdo krájel brambory, někdo buřtíky, někdo nosil vodu, jiný míchal. Společně jsme uvařili chutný obídek – buřtguláš s chlebem. Nikdo se už nemohl dočkat až se půjdeme vykoupat. Takže po pečlivém úklidu kolem chaty jsme vyrazili zaskákat si na molo na Palm Beach. Ti nejstarší byli velice nadšeni a skákali z mola rovnou do řeky pěkné bomby. Aby si vodu užili i ti mladší, kteří se do hlubší vody báli, přesunuli jsme se po chvíli ke splavu, kde bylo vody méně a smočil se tak úplně každý. Nikomu se ani z vody nechtělo, ale bylo na čase si dát zeleninovou svačinku a vyrazit na vlak k domovu. Po celý den probíhala hra na pozadí – klíště – šlo o tajné připínání kolíku na batohy či oblečení – komu kolík zůstal po náhodném zastavení hry – dostal čárku nebo hvězdičku na čelo – přijeli jsme tedy do Jihlavy někteří celkem pěkně ozdobení. 🙂

5. den – poslední den našeho tábora a děti se nemohly dočkat toho, zda opravdu najdeme pachatele a ztracené ježky. Nejdřív nás ale čekala prohlídka s animátorem v jihlavském City parku, kde právě začala interaktivní výstava Kriminálka. Přesně se to hodilo k našemu tématu, a tak jsme vyrazili hledat po indiciích vraha jedné vědkyně. Šifry jsme vyluštili, vraha dopadli a děti si pak ještě mohly zkusit různá detektivní stanoviště. Sváču jsme dali netradičně na obrubníku a pak už nás trolejbus přiblížil k hlavnímu vlakovému nádraží. Zde detektivové dostali pokyn od plukovníka, že zmíněná garáž je prohlédnutá a pachatel byl dopaden právě ve chvíli, kdy se chystal se sbaleným kufrem utéct do zahraničí. Vydali jsme se tedy ke garáži, podle čísla z prvního dne jsme našli tu pravou a díky klíčům nalezeným na chatě ji odemkli. Pachatelův kufr zde opravdu byl a v něm i…ježci v kleci a další odměny za skvělou práci detektivů. Na památku pak každý ještě dostal odznak v podobě cancátka. Do oběda jsme ještě dali pár her, luštili obrázkové sudoku a zkoušeli dostat ježka z klece a do klece. K obědu nám kavárna Tři Slunečnice uvařila výbornou písmenkovou polévku a udělala dětem pizzu. Celkem nacpaní jsme pak vyrazili pěšky do klubovny, kde každý namaloval nejlepší zážitek z tábora a za odměnu jsme si nakonec na českém mlýně dali zmrzlinu.

Celý týden krásně utekl, děti perfektně zvládaly vedra i denně nachozených asi 8km, skvěle se zapojili do her a byla to prima parta. Díky všem a těším se třeba zase někdy a někde. Coufi
P.S. fotky najdete v naší fotogalerii